دانش آموز موفق یا بیش از حد ناموفق

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    عاشوری مربی تربیتی دبستان شهید معلم کلایی

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 58
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 51
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 17
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 63
    بازدید ماه بازدید ماه : 63
    بازدید سال بازدید سال : 853
    بازدید کلی بازدید کلی : 14433

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.12.71.237
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اطلاعات عمومی و آدرس mazand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

دانش آموز موفق یا بیش از حد ناموفق

دانش آموز موفق یا بیش از حد ناموفق

 
دانش آموز موفق

چرا برخی از دانش آموزان علاقه زیادی به درس، مدرسه و تحصیل دارند و برخی علاقمند به این امور نیستند. چرا برخی به عنوان دانش آموز موفق و برخی ناموفق نام گذاری می شوند؟ بررسی چگونگی و چرایی این انگیزه مورد سؤال و بحث بسیاری از اولیاء، معلمان و مربیان است. هر پدر و مادر و یا معلمی دوست دارد در دانش آموز ایجاد علاقه، میل و رغبت به تحصیل را باور کند تا فراگیر بتواند در امر تحصیل موفق تر و از تحصیل لذت بیشتری ببرد. ممکن است سوال کنید چه اشکالی دارد فرزند ما بسیار موفق و همیشه شاگر اول باشد؟ اشکال در اینجاست که بعضی کودکان، چنان خودشان را تحت فشار می­ گذارند که یا آن قدر خسته می­ شوند که از ادامه مسیر باز می­ مانند و به اصطلاح”می­ برند” و یا اینکه یادشان می­ رود که در زندگی تفریح هم لازم است.

به قول معروف:

رهرو آن نیست که گه تند گهی خسته رود                      رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

 

راهکاریی برای داشتن دانش آموز موفق

 

  • هدف واقع بینانه برای درس خواندن تعیین کنید؛ شاید لازم نباشد کودک شما در درس ریاضی به چندین کتاب و جزوه دیگر مراجعه کند و همان مطالب کتاب درسی برای او کافی باشد. اگرچه ممکن است به جای نمره 20، 18بگیرد ولی باید به او بقبولانید که این نمره برای او مناسب تر است.
  • به کمک مشاوره مدرسه، متخصص امور آموزشی ضریب هوشی کودک را بسنجید.
  • بازی و سرگرمی را وارد زندگی او کنید؛ به او کمک کنید که در زمینه های مناسبی مثل ورزش، نقاشی، کاردستی و غیره به فعالیت بپردازد.
  • انتظارات کمال گرایانه(بهترین خواهی) را از بین ببرید.
  • در کودکتان احساس امنیت به وجود آورید؛ تحقیقات نشان می­ دهد والدینی که در مواقع موفقیت به فرزندانشان توجه نشان داده اند و درباره آن موفقیت با آنها صحبت کرده اند، باعث موفقیت و پیروزی بیشتری در فرزندانشان شده اند.
  • از فرزندتان حمایت کنید؛ واکنش های مثبت و تشویق خیلی مفیدتر از از شکایت و ابراز نارضایتی است.
  • زندگی فرزندتان را چند بعدی کنید؛ صرفا درس خواندن همه ارزش زندگی نیست در کنار آن تفریح و بازی را هم داشته باشید.

نکته: قوانین بازی:

  • دارای زمان مشخص
  • دارای مکان مشخص
  • تصمیم گیری در خصوص چگونگی و نحوه بازی با کودک
  • تنها چیزی که بازی را قطع می­ کند خشونت است.
  • در طول بازی او را تشویق کنید، رفتارها و احساساتش را توصیف کنید و از سوال کردن و انتقاد و دستور بپرهیزید و بعد از پایان بازی در مورد تجربه و احساسش در طول بازی با هم صحبت کنید.

 

 

نتیجه گیری: هم کسانی که کمتر از حد انتظار موفقیت کسب می­ کنند و هم آنها که بیش از حد انتظار به کسب موفقیت نایل می ­آیند، دچار ناهماهنگی تحصیل با توانایی های شخصی شان هستند. شما با بهره گیری از راهکارهای بالا می توانید قدرت یادگیری کودک خود را دریابید و در نتیجه، خواسته ها و انتظارات شما از او منطقی و واقع بینانه خواهند شد.

منبع:

فیروزی،حسام.(1394).واکسیناسیون روانی کودک.انتشارات نگاه

گاربر،استفن.گاربر،ماریان دانیلز.فریدمن اسپیزمن،روبین .(1394). چگونه با کودکم رفتار کنم؟ (مترجمان شاهین خزعلی،هومن حسینی نیک،احمد شریف تبریزی) . تهران: انتشارات مروارید




تاریخ ارسال پست: یک شنبه 27 خرداد 1397 ساعت: 9:49
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: